Kiriman Pembaca

Kisah Seram, Misteri, Mistik atau Psiko kiriman pembaca

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Rumah Di Ganggu Selepas Perceraian

Ini kisah dari kawan aku Diana. Diana ni baik orangnya. Cantik pulak tu. Hari tu dia menceritakan kat aku pengalaman dia lalui. Hampir setiap malam dia akan dengar ketukan di dinding rumahnya. Kadang-kadang ada dengar bunyi ketukan di pintu. Diana dengan naifnya membuka pintu rumah, tapi apabila buka, tiada siapa di luar. Diana juga perasan, setiap kali buka ada angin...

Sumpahan Puteri Bongsu

Lokman Bacik merupakan seorang penulis dan pengarah teater yang disegani pada awal zaman 80-an. Tetapi kini dia tinggal di kampung kerana kecewa dengan industry teater tanah air. Sudah lebih 20 tahun dia tidak menulis dan mengarah drama pentas. Dia kini Cuma aktif dengan persatuan penulis setempat sebagai penyair. Satu hari, dia telah didatangi oleh pegawai belia yang meminta die mementaskan...

Penanggal mencari darah manis

Kisah ini daripada kawan saya. Kak Shida. Dia cerita pengalaman lahirkan anak pertama. Sekarang dia sudah mempunyai 5 orang anak. Kak Shida tidak percaya dengan kepercayaan nenek moyang kita.  Lagi-lagi yang melanggar ajaran Islam. Satu hari dia baru balik dari hospital, selepas beranakkan anak pertamanya, dia ternampak di tingkap biliknya ada paku panjang, ada besi berani dan pokok lidah jin....

Sehelai benang pada pisang

Zamarul merupakan seorang lelaki lewat 40an yang masih belum bertemu dengan jodoh. Macam-macam iktihar telah di buat. Namun dia tetap gagal menemui jodoh. Mesti pun Zamarul tiap hari berdoa, dia merasakan doanya seperti tidak termakbul. Hampir dia berputus asa. Sehinggakan pernah terdetik di hatinya mahu menculik gadis-gadis kampung. Tujuannya untuk di jadikan sebagai isteri secara paksa. Cara itu mungkin agak kasar...

Menumpang makhluk halus di Kemensah

Abang Yus seorang pemandu teksi. Hampir 20 tahun dia bekerja sebagai pemandu teksi. Malam ini seperti malam-malam biasa. Tiada yang aneh. Cuma malam ini Abang Yus kena hantar seorang lelaki di area Kemensah. Abang Yus jarang ke sana. Dia tak lah familiar sangat. Selepas hantar lelaki itu, Abang Yus mencari jalan keluar dari Kemensah. Dalam perjalanan, dia di tahan oleh...

Kisah tragedi semasa berkhemah di tepi pantai

Kisah ini berlaku di sebuah pantai di Melaka. Bakri dan saudara-maranya bercadang untuk berkhemah di tepi pantai. Malam itu mereka masak bbq, ikan bakar, chicken wing, hotdog, udang, sotong dan daging. Aida, adik saudara Bakri juga telah sediakan mee goreng yang dia masak sebelum datang ke sini. Riuh rendah malam itu. Semasa semua sedang menjamu selera, Ali, adik Aida, sedang...

Kerana lupa basuh darah, hantu datang menganggu

Nama saya Dahlia. Saya tinggal di Shah Alam bersama dua lagi rakan. Saya student di Universiti berdekatan di sini.  Kawasan rumah saya ni memang sunyi. Tapi tak pernah berlaku apa-apa ganjil sebelum ni. Malam ini semua berubah. Satu malam saya tak sedap badan. Biasalah, masalah wanita. Sakit sangat. Nak berjalan pun tak mampu. Ni lagi pulak nak kuar rumah. Sepatutnya...

Malam perkahwinan di ganggu makhluk hitam

Semasa aku kecil, aku ingat lagi satu kisah yang berlaku di kampung halaman ku. Malam perkahwinan Maksu ku, dia di ganggu oleh lembaga hitam. Kampung ku jarang kami balik. Kalau ada perkahwinan atau hari raya baru kami kumpul. Rumah tu di jaga oleh paklong ku. Keluarganya ada bilik sendiri. Bahagian depan ada satu bilik yang tidak ada penghuni. Sentiasa di...

Di Rasuk di Tempat Pengambaran

Ini kisah benar. Pengalaman aku sendiri. Aku pernah bekerja dengan satu produksi yang menghasilkan cerita mistik. Aku bekerja sebagai penolong penerbit dalam produksi itu. Suri (bukan nama sebenar), adalah penerbit baru untuk siri itu. Dia sangat dedikasi dengan kerjanya. Tawaran untuk menjadi penerbit sukar untuk di tolak. Untuk episod seterusnya kami akan ke Janda Baik. Di situ kami akan rakam...

Paling Seram

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: Content is protected !!
Skip to toolbar