Kiriman Seram

Rumah Di Ganggu Selepas Perceraian

Ini kisah dari kawan aku Diana. Diana ni baik orangnya. Cantik pulak tu. Hari tu dia menceritakan kat aku pengalaman dia lalui. Hampir setiap malam dia akan dengar ketukan di dinding rumahnya. Kadang-kadang ada dengar bunyi ketukan di pintu. Diana dengan naifnya membuka pintu rumah, tapi apabila buka, tiada siapa di luar. Diana juga perasan, setiap kali buka ada angin...

Penanggal mencari darah manis

Kisah ini daripada kawan saya. Kak Shida. Dia cerita pengalaman lahirkan anak pertama. Sekarang dia sudah mempunyai 5 orang anak. Kak Shida tidak percaya dengan kepercayaan nenek moyang kita.  Lagi-lagi yang melanggar ajaran Islam. Satu hari dia baru balik dari hospital, selepas beranakkan anak pertamanya, dia ternampak di tingkap biliknya ada paku panjang, ada besi berani dan pokok lidah jin....

Menumpang makhluk halus di Kemensah

Abang Yus seorang pemandu teksi. Hampir 20 tahun dia bekerja sebagai pemandu teksi. Malam ini seperti malam-malam biasa. Tiada yang aneh. Cuma malam ini Abang Yus kena hantar seorang lelaki di area Kemensah. Abang Yus jarang ke sana. Dia tak lah familiar sangat. Selepas hantar lelaki itu, Abang Yus mencari jalan keluar dari Kemensah. Dalam perjalanan, dia di tahan oleh...

Kisah tragedi semasa berkhemah di tepi pantai

Kisah ini berlaku di sebuah pantai di Melaka. Bakri dan saudara-maranya bercadang untuk berkhemah di tepi pantai. Malam itu mereka masak bbq, ikan bakar, chicken wing, hotdog, udang, sotong dan daging. Aida, adik saudara Bakri juga telah sediakan mee goreng yang dia masak sebelum datang ke sini. Riuh rendah malam itu. Semasa semua sedang menjamu selera, Ali, adik Aida, sedang...

Kerana lupa basuh darah, hantu datang menganggu

Nama saya Dahlia. Saya tinggal di Shah Alam bersama dua lagi rakan. Saya student di Universiti berdekatan di sini.  Kawasan rumah saya ni memang sunyi. Tapi tak pernah berlaku apa-apa ganjil sebelum ni. Malam ini semua berubah. Satu malam saya tak sedap badan. Biasalah, masalah wanita. Sakit sangat. Nak berjalan pun tak mampu. Ni lagi pulak nak kuar rumah. Sepatutnya...

Malam perkahwinan di ganggu makhluk hitam

Semasa aku kecil, aku ingat lagi satu kisah yang berlaku di kampung halaman ku. Malam perkahwinan Maksu ku, dia di ganggu oleh lembaga hitam. Kampung ku jarang kami balik. Kalau ada perkahwinan atau hari raya baru kami kumpul. Rumah tu di jaga oleh paklong ku. Keluarganya ada bilik sendiri. Bahagian depan ada satu bilik yang tidak ada penghuni. Sentiasa di...

Ayah pulang membawa keranda

Pada satu petang, aku nampak ayah bersama lima orang lelaki yang aku tak kenal membawa balik sebuah keranda kayu. Hiasan luarnya sangat cantik. Aku tertarik. Aku lihat ayah meletakkan keranda itu di bawah pokok yang aku suka lepak. Aku dekati ayah dan bertanya, "Ayah, kenapa bawa pulang keranda ini?". Tanpa sebarang reaksi, senyum atau marah, ayah berlalu pergi.   Aku memerhati...

Rumah atas tapak perkuburan orang asli

Jika selama ini, aku hanya mendengar kisah seram dari orang lain dan tidak pernah sekali pun aku nafikan yang hantu sememangnya wujud. Tetapi kali ini aku mengalaminya sendiri. Kisah ini bermula apabila aku dan suamiku berpindah ke rumah impian kami. Rumah kami tidaklah besar mana, namun kami gembira kerana memiliki rumah sendiri. Jika selama ini kami hidup menyewa, kini tidak...

Lagu dari alam bunian

Selepas bersara, Malik dan Rashidah mengambil keputusan untuk tinggal di kampung. Mereka mendirikan rumah setingkat yang mempunyai lima bilik di tanah pusaka milik keluarga Malik yang terletak di hujung kampung. Kawasan itu pun masih belum banyak rumah yang dibina. Malik dan Rashidah memiliki empat orang anak dan hanya yang perempuan sulungnya yang sudah berkahwin dan dikurniakan seorang cucu lelaki, Iman...

Housemate dengan hantu

Setelah tamat pengajian di universiti, Raiz mengambil keputusan untuk mencari kerja di bandar sahaja. Alhamdulillah murah rezekinya. Raiz mendapat kerja sepadan dengan kelulusannya. Biar pun pada permulaannya gajinya agak rendah, ianya tidak mendatangkan masalah buat Raiz. Paling penting Raiz dapat peluang pekerjaan dan dapat menimba pengalaman. Dalam masa yang sama, Raiz mencari rumah sewa berdekatan tempat kerjanya. Pada awalnya, Raiz...

Paling Seram

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: Content is protected !!
Skip to toolbar