Nama saya Dahlia. Saya tinggal di Shah Alam bersama dua lagi rakan. Saya student di Universiti berdekatan di sini.  Kawasan rumah saya ni memang sunyi. Tapi tak pernah berlaku apa-apa ganjil sebelum ni. Malam ini semua berubah.

IKLAN

Satu malam saya tak sedap badan. Biasalah, masalah wanita. Sakit sangat. Nak berjalan pun tak mampu. Ni lagi pulak nak kuar rumah. Sepatutnya malam ni kami kuar tapi kerana keadaan saya begini, saya buat keputusan untuk duduk rumah. Saya suruh kawan saya tapau makanan untuk saya. Selepas mereka keluar, saya kuatkan semangat dan pergi mandi. Rasa kotor kalau tak bersihkan badan. Lagi-lagi time begini. Selepas itu saya ambil ubat dan terus masuk tidur. Harap apabila bangun, badan saya dah ok sikit.

Saya pun baring dan masuk ke alam mimpi. Tiba-tiba semasa saya sedang tidur, saya dapat rasakan ada orang tarik ibu jari kaki. Saya tersedar. Mamai-mamai. Sekali lagi saya rasa ibu jari kaki saya di tarik. Tak nak lah fikir benda-benda bukan-bukan, saya anggap otok saya menegang. Maklumlah, tidur dalam aircond. Saya pun cuba tidur semula. Tiba-tiba saya rasa dan nampak depan mata saya selimut saya yang saya selubung sehingga ke leher di tarik dari bawah.

IKLAN

Saya terus segar terkejut. Saya pandang kiri kanan dalam bilik saya yang gelap tu saya tak nampak apa-apa. Bulu roma dah meremang. Tapi saya masih berfikir mungkin itu mainan mimpi saja. Saya ambil balik selimut itu dan selubung semula badan saya. Sekali lagi selimut saya di tarik. Kali ini saya percaya saya bukan dalam mimpi. Oleh kerana takut, saya tak berani buka mata. Saya tak tahu nak buat apa. Saya lompat dari katil dan beranikan diri, “Jangan ganggu aku! Aku tak takut dengan kau!”.

Tiba-tiba pintu bilik saya terbuka sendiri. Saya panggil nama kawan saya. Tiada jawapan. Sakit perempuan saya makin kuat. Nak lari tak bermaya. Saya terus memanggil nama kawan saya. Tiba-tiba dengar satu gelak lembut. Saya kuatkan semangat dan bangun keluar dari bilik. Harapan saya dapat lihat kawan saya sedang usik saya tetapi apabila saya keluar, tiada sesiapa di ruang tamu.

Tiba-tiba dari dalam bilik saya dengar bunyi suara mengilai. Handphone pulak ada di dalam bilik. Nak ambil phone tak berani. Apa saya boleh buat adalah buka lampu ruang tamu. Rumah itu jadi terang. Saya pandang kiri kanan tiada orang.

Tak lama kemudian, di bilik tandas saya terdengar bunyi orang sedang makan sesuatu. Saya tak berani nak tengok. Lalu saya terfikir, “Alamak, saya terlupa saya tak basuh kain tuala yang kena darah saya tadi.” Saya berdiri kaku di pintu. Bunyi itu makin kuat, seperti makin selera. Saya nampak telefon saya. Saya terus berlari mengambilnya. Saya menelefon kawan saya. Dia memberitahu yang dia sudah berada di depan rumah. Sebaik sahaja mereka masuk, bunyi itu berhenti. Saya memberitahu apa yang terjadi. Kami bertiga pergi ke bilik air. Tuala saya berada di lantai bilik air. Saya terus ambil tuala itu dan basuh.

Takut… malam itu kami tidur sebilik.

 

Seram ke idok?

Seram Meter: 2 / 5. Meremangmers: 2

Tiada lagi Seram Meter

Kalau cerita ni best...

Follow kami di media social!