Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Beli Rumah Rupanya Milik Lama Seorang Bomoh

Sam dan Vee sudah berkahwin lebih 5 tahun. Mereka bertemu di sebuah setsen bas. Kedua-dua mereka sedang menghala ke tempat yang sama dan menaiki...

Panggilan Terakhir Ayah

Ring... Ring... Ring... Bunyi telefonku berbunyi. Aku terjaga dari tidur dan melihat nama ayahku di skrin telefon. Apa kejadah orang tua ni call time-time...

Koleksi Cerita Pendek 5 (1 October – 15 October)

Aku belikan anak aku yang berumur 6 tahun, pencil warna dan kertas lukis. Tiap-tiap hari dia lukis apa dia nampak. Satu hari aku suruh...

Peristiwa Pelik Di Jalan Gelap

Kisah ini berlaku semasa aku umur baru masuk sekolah menegah. Tak ingat umur berapa, dah lama sangat. Sekarang aku dah berumur 36 tahun. Boleh...

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Beli Rumah Rupanya Milik Lama Seorang Bomoh

Sam dan Vee sudah berkahwin lebih 5 tahun. Mereka bertemu di sebuah setsen bas. Kedua-dua mereka sedang menghala ke tempat yang sama dan menaiki...

Panggilan Terakhir Ayah

Ring... Ring... Ring... Bunyi telefonku berbunyi. Aku terjaga dari tidur dan melihat nama ayahku di skrin telefon. Apa kejadah orang tua ni call time-time...

Koleksi Cerita Pendek 5 (1 October – 15 October)

Aku belikan anak aku yang berumur 6 tahun, pencil warna dan kertas lukis. Tiap-tiap hari dia lukis apa dia nampak. Satu hari aku suruh...

Peristiwa Pelik Di Jalan Gelap

Kisah ini berlaku semasa aku umur baru masuk sekolah menegah. Tak ingat umur berapa, dah lama sangat. Sekarang aku dah berumur 36 tahun. Boleh...

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Video Seram

video

Video Viral Pontianak Berlegar-legar Dalam Kilang

Sebuah video viral Pak Guard nampak pontianak dalam kilang. Betul ke bohong? www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Langsuir Mengamuk di Langkawi

Dua tahun lepas, Langkawi di gegarkan dengan kejadian Langsuir mengamuk. www.meremang.my #komunitiremang #videomeremang #meremang
video

Video Viral: Suasana Seram Di Sekolah Kuah, Langkawi

Dua orang pengawal sekolah telah merekod pintu berkali-kali di hentak tanpa sesiapa sentuh www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Video Viral: Penumpang Tak Diundang

Berlaku di Jalan Pagoh, Muar, makhluk ghaib menumpang di atas bumbung kereta Axia www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Alam Mistik Pulau Langkawi Terbongkar

17.9.2019 segalanya terbongkar...
video

Budak Di Rasuk Selepas Membuka Sebuah Botol Di Belakang Rumahnya

Berlaku di Bachok, Kelantan, seorang budak telah di rasuk makhluk halus apabila membuka sebuah botol di belakang rumahnya. www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang

Hantar Cerita

Popular

Infografik cara pembunuh bersiri berfikir

Pembunuh bersiri apabila di kaji adalah subjek yang menarik kerana cara mereka berfikir lain dari kita yang normal. Infografik di bawah menunjukkan beberapa pembunuh...

Pembunuh bersiri Ted Bundy

Ted Bundy menggambarkan dirinya sebagai "anak lelaki paling kejam tidak berhati perut yang anda akan jumpa." Jenayahnya pasti membuktikan kenyataan itu benar. 1974- Dalam masa...

Vicky, Patung Anak Aku Yang Bernyawa [Sambungan]

Aku ingat selepas aku buang Vicky, semua akan pulih. Aku silap. Aku tak sangka dia akan pulang. Sebelum anak aku bangun, aku kumpul semua anak...

Apabila Dapat Tempahan Makanan Bawa Adil Ke Jirat Cina

Aidil seorang pelajar di Universiti Malaya dan jika dia ada masa spare, dia akan gunakan untuk mencari duit lebih dengan menjadi rider untuk syarikat...

Beli Rumah Rupanya Milik Lama Seorang Bomoh

Sam dan Vee sudah berkahwin lebih 5 tahun. Mereka bertemu di sebuah setsen bas. Kedua-dua mereka sedang menghala ke tempat yang sama dan menaiki...

Al Hin: Makhluk yang hidup sebelum Adam

Pernahkah anda dengar tentang makhluk bernama Al Hin? Ia di katakan wujud berjuta tahun sebelum Nabi Adam. Al Hin di katakan mempunyai sifat sama...

Kiriman Pembaca

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Rumah Di Ganggu Selepas Perceraian

Ini kisah dari kawan aku Diana. Diana ni baik orangnya. Cantik pulak tu. Hari tu dia menceritakan kat aku pengalaman dia lalui. Hampir setiap...

Sumpahan Puteri Bongsu

Lokman Bacik merupakan seorang penulis dan pengarah teater yang disegani pada awal zaman 80-an. Tetapi kini dia tinggal di kampung kerana kecewa dengan industry...

Penanggal mencari darah manis

Kisah ini daripada kawan saya. Kak Shida. Dia cerita pengalaman lahirkan anak pertama. Sekarang dia sudah mempunyai 5 orang anak. Kak Shida tidak percaya dengan...

Sehelai benang pada pisang

Zamarul merupakan seorang lelaki lewat 40an yang masih belum bertemu dengan jodoh. Macam-macam iktihar telah di buat. Namun dia tetap gagal menemui jodoh. Mesti pun...

Menumpang makhluk halus di Kemensah

Abang Yus seorang pemandu teksi. Hampir 20 tahun dia bekerja sebagai pemandu teksi. Malam ini seperti malam-malam biasa. Tiada yang aneh. Cuma malam ini Abang...

Kisah tragedi semasa berkhemah di tepi pantai

Kisah ini berlaku di sebuah pantai di Melaka. Bakri dan saudara-maranya bercadang untuk berkhemah di tepi pantai. Malam itu mereka masak bbq, ikan bakar,...

Kerana lupa basuh darah, hantu datang menganggu

Nama saya Dahlia. Saya tinggal di Shah Alam bersama dua lagi rakan. Saya student di Universiti berdekatan di sini.  Kawasan rumah saya ni memang...

Suara Ghaib

Cerita Seram Lagi

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital. Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Duit Syiling Berpuaka

Pernahkah anda dengar tentang sebuah duit syiling 10 sen yang di katakan berpuaka. Sesiapa yang memilikinya akan alami gangguan, kadang-kala maut. Ia bermula dengan seorang...

GPS Membawa Jalan Seram

Sabtu malam. Memandangkan tiada program, Jaja mengajak Kim ke rumah mak saudaranya di Nilai untuk makan malam. Kim setuju. Mereka sampai di rumah mak saudaranya...

Koleksi Cerita Pendek 4 (16 September – 30 September)

Oleh kerana jerebu teruk, aku membuat keputusan untuk keringkan baju kat dobi. Aku sampai dobi jam 11 malam. Masa tu dobi kosong. Aku pun...

Suara Ghaib

Cerita Seram Lagi

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital. Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Duit Syiling Berpuaka

Pernahkah anda dengar tentang sebuah duit syiling 10 sen yang di katakan berpuaka. Sesiapa yang memilikinya akan alami gangguan, kadang-kala maut. Ia bermula dengan seorang...

GPS Membawa Jalan Seram

Sabtu malam. Memandangkan tiada program, Jaja mengajak Kim ke rumah mak saudaranya di Nilai untuk makan malam. Kim setuju. Mereka sampai di rumah mak saudaranya...

Koleksi Cerita Pendek 4 (16 September – 30 September)

Oleh kerana jerebu teruk, aku membuat keputusan untuk keringkan baju kat dobi. Aku sampai dobi jam 11 malam. Masa tu dobi kosong. Aku pun...

Insan Yang Lemah

5 tahun dahulu, Saat paling indah untuk Daud dan Wawa berubah menjadi tragedi selepas anak yang lahir itu meninggal. Selepas membuat persediaan yang lengkap,...

Kuchisake-Onna. Hantu Jepun yang Mulutnya Terbelah Sehingga Telinganya

Japan mempunyai banyak kisah-kisah hantu yang menyeramkan tapi cerita tentang hantu ini meremangkan. Kuchisake-onna adalah hantu yang mempunyai dendam dengan yang hidup. Kisah asal...

Siapa Angkat Phone You Semalam?

'Pukul 2 pagi I call you tapi lelaki yang angkat.' Itu whatsapp pertama yang Sakura baca sebaik bangun dari tidur. Watsapp itu datang dari tunangnya,...

Hantu Berupa Budak Nak Bermain Dengan Awak

Kerjaya dalam industri perfileman kadang-kala kerja sampai lewat pagi. Selagi jadual hari itu tak habis, selagi itu mereka teruskan pengambaran. Lagi seksa sebagai pelakon...

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: Content is protected !!
Skip to toolbar