Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Beli Rumah Rupanya Milik Lama Seorang Bomoh

Sam dan Vee sudah berkahwin lebih 5 tahun. Mereka bertemu di sebuah setsen bas. Kedua-dua mereka sedang menghala ke tempat yang sama dan menaiki...

Panggilan Terakhir Ayah

Ring... Ring... Ring... Bunyi telefonku berbunyi. Aku terjaga dari tidur dan melihat nama ayahku di skrin telefon. Apa kejadah orang tua ni call time-time...

Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Beli Rumah Rupanya Milik Lama Seorang Bomoh

Sam dan Vee sudah berkahwin lebih 5 tahun. Mereka bertemu di sebuah setsen bas. Kedua-dua mereka sedang menghala ke tempat yang sama dan menaiki...

Video Seram

video

Video Viral Pontianak Berlegar-legar Dalam Kilang

Sebuah video viral Pak Guard nampak pontianak dalam kilang. Betul ke bohong? www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Langsuir Mengamuk di Langkawi

Dua tahun lepas, Langkawi di gegarkan dengan kejadian Langsuir mengamuk. www.meremang.my #komunitiremang #videomeremang #meremang
video

Video Viral: Suasana Seram Di Sekolah Kuah, Langkawi

Dua orang pengawal sekolah telah merekod pintu berkali-kali di hentak tanpa sesiapa sentuh www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Video Viral: Penumpang Tak Diundang

Berlaku di Jalan Pagoh, Muar, makhluk ghaib menumpang di atas bumbung kereta Axia www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Alam Mistik Pulau Langkawi Terbongkar

17.9.2019 segalanya terbongkar...

Hantar Cerita

Popular

Duit Syiling Berpuaka

Pernahkah anda dengar tentang sebuah duit syiling 10 sen yang di katakan berpuaka. Sesiapa yang memilikinya akan alami gangguan, kadang-kala maut. Ia bermula dengan seorang...

Asal Usul Ulek Mayang

Ulek Mayang berasal dari Terengganu, satu tarian yang terkenal kerana kaitannya dengan alam mistik. Ulek Mayang di katakan bermula ratusan tahun dahulu. Ia sebenarnya...

Kuchisake-Onna. Hantu Jepun yang Mulutnya Terbelah Sehingga Telinganya

Japan mempunyai banyak kisah-kisah hantu yang menyeramkan tapi cerita tentang hantu ini meremangkan. Kuchisake-onna adalah hantu yang mempunyai dendam dengan yang hidup. Kisah asal...

Kampung Sri Menanti (EP 3) – Bangun Melur Bangun

Ali bangun dari hotel kecilnya. Dia tahu ini bukan era Melur. Dia keluar terus mencari Ah Kee. "Gua dah cakap, lu mesti datang balik....

Cara Menyeru Hantu Raya

Dengan menyediakan sebiji telur ayam mentah yang ditebuk dengan jarum, setitik darah yang diambil dari jari kelingking tangan kiri kemudian dititikkan berhampiran lubang, sebatang...

Kerana anak rindukan ibunya, ayah seru pengganti

Isteri aku meninggal beberapa minggu lepas. Kemalangan. Aku ada 3 orang anak. Dua laki. Satu perempuan. Yang perempuan tu baru 3 tahun. Apabila aku...

Kiriman Pembaca

Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Rumah Di Ganggu Selepas Perceraian

Ini kisah dari kawan aku Diana. Diana ni baik orangnya. Cantik pulak tu. Hari tu dia menceritakan kat aku pengalaman dia lalui. Hampir setiap...

Sumpahan Puteri Bongsu

Lokman Bacik merupakan seorang penulis dan pengarah teater yang disegani pada awal zaman 80-an. Tetapi kini dia tinggal di kampung kerana kecewa dengan industry...

Penanggal mencari darah manis

Kisah ini daripada kawan saya. Kak Shida. Dia cerita pengalaman lahirkan anak pertama. Sekarang dia sudah mempunyai 5 orang anak. Kak Shida tidak percaya dengan...

Sehelai benang pada pisang

Zamarul merupakan seorang lelaki lewat 40an yang masih belum bertemu dengan jodoh. Macam-macam iktihar telah di buat. Namun dia tetap gagal menemui jodoh. Mesti pun...

Suara Ghaib

Cerita Seram Lagi

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital. Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Suara Ghaib

Cerita Seram Lagi

Koleksi Cerita Pendek 5 (1 October – 15 October)

Aku belikan anak aku yang berumur 6 tahun, pencil warna dan kertas lukis. Tiap-tiap hari dia lukis apa dia nampak. Satu hari aku suruh...

Peristiwa Pelik Di Jalan Gelap

Kisah ini berlaku semasa aku umur baru masuk sekolah menegah. Tak ingat umur berapa, dah lama sangat. Sekarang aku dah berumur 36 tahun. Boleh...

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital. Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Duit Syiling Berpuaka

Pernahkah anda dengar tentang sebuah duit syiling 10 sen yang di katakan berpuaka. Sesiapa yang memilikinya akan alami gangguan, kadang-kala maut. Ia bermula dengan seorang...

GPS Membawa Jalan Seram

Sabtu malam. Memandangkan tiada program, Jaja mengajak Kim ke rumah mak saudaranya di Nilai untuk makan malam. Kim setuju. Mereka sampai di rumah mak saudaranya...

Koleksi Cerita Pendek 4 (16 September – 30 September)

Oleh kerana jerebu teruk, aku membuat keputusan untuk keringkan baju kat dobi. Aku sampai dobi jam 11 malam. Masa tu dobi kosong. Aku pun...

Insan Yang Lemah

5 tahun dahulu, Saat paling indah untuk Daud dan Wawa berubah menjadi tragedi selepas anak yang lahir itu meninggal. Selepas membuat persediaan yang lengkap,...

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: Content is protected !!
Skip to toolbar