Meremang kini berada di dalam aplikasi   
Meremang kini berada di dalam aplikasi   

Video Angker

Hantar Cerita

Popular

Vicky, Patung Anak Aku Yang Bernyawa

Orang kata kalau kita puja sesuatu tu, benda yang kita puja tu boleh di kurniakan nyawa.Sesuatu seperti ini berlaku dekat keluarga aku. Anak aku...

Kiriman Pembaca

Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Rumah Di Ganggu Selepas Perceraian

Ini kisah dari kawan aku Diana. Diana ni baik orangnya. Cantik pulak tu. Hari tu dia menceritakan kat aku pengalaman dia lalui. Hampir setiap...

Sumpahan Puteri Bongsu

Lokman Bacik merupakan seorang penulis dan pengarah teater yang disegani pada awal zaman 80-an. Tetapi kini dia tinggal di kampung kerana kecewa dengan industry...

Penanggal mencari darah manis

Kisah ini daripada kawan saya. Kak Shida. Dia cerita pengalaman lahirkan anak pertama. Sekarang dia sudah mempunyai 5 orang anak.Kak Shida tidak percaya dengan...

Sehelai benang pada pisang

Zamarul merupakan seorang lelaki lewat 40an yang masih belum bertemu dengan jodoh. Macam-macam iktihar telah di buat. Namun dia tetap gagal menemui jodoh.Mesti pun...

Suara Ghaib

[AUDIO] Satu, dua, tiga, saya nampak awak!

Siti memulakan kehidupan di asrama selepas mendapat keputusan baik dalam PMR. Dia di tempatkan bersama dua orang lain, Tuty dan Aina. Siti gembira mendapat tempat di asrama. Dia tidak mahu sia-siakan masanya di sana.

[AUDIO] Bisikan nenek

Apa perasaan kau setiap kali ingin tidur, ada bisikan suara seakan suara nenek datang menjengah ke telinga kau. Bukan semalam tetapi tiap-tiap malam. Itulah yang dialami sendiri oleh Wawa.

[AUDIO] Anak siapa tu?

Tuntutan kerja membuatkan aku sering dihantar ‘out station’. Aku terpaksa meninggalkan isteri aku berhari-hari. Kadang-kala berminggu. Itu lumrah hidup.

Cerita Seram Lagi

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital.Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Cerita Seram Lagi

Koleksi Cerita Pendek 5 (1 October – 15 October)

Aku belikan anak aku yang berumur 6 tahun, pencil warna dan kertas lukis. Tiap-tiap hari dia lukis apa dia nampak. Satu hari aku suruh...

Peristiwa Pelik Di Jalan Gelap

Kisah ini berlaku semasa aku umur baru masuk sekolah menegah. Tak ingat umur berapa, dah lama sangat. Sekarang aku dah berumur 36 tahun. Boleh...

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital.Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Duit Syiling Berpuaka

Pernahkah anda dengar tentang sebuah duit syiling 10 sen yang di katakan berpuaka. Sesiapa yang memilikinya akan alami gangguan, kadang-kala maut.Ia bermula dengan seorang...

GPS Membawa Jalan Seram

Sabtu malam. Memandangkan tiada program, Jaja mengajak Kim ke rumah mak saudaranya di Nilai untuk makan malam. Kim setuju.Mereka sampai di rumah mak saudaranya...

Koleksi Cerita Pendek 4 (16 September – 30 September)

Oleh kerana jerebu teruk, aku membuat keputusan untuk keringkan baju kat dobi. Aku sampai dobi jam 11 malam. Masa tu dobi kosong. Aku pun...

Insan Yang Lemah

5 tahun dahulu, Saat paling indah untuk Daud dan Wawa berubah menjadi tragedi selepas anak yang lahir itu meninggal. Selepas membuat persediaan yang lengkap,...