Fuad sudah berkahwin dengan Hani selama 4 tahun. Satu hari Hani jatuh sakit. Satu badan dia tak boleh gerak. Dia boleh bercakap, boleh makan tapi badannya tak boleh bergerak. Dia terpaksa baring dan tak boleh bangun dari katil. Makcik saya suruh saya cari rawatan alternatif. Saya setuju. Makcik saya menelefon seseorang.

4 hari kemudian pakar alternatif tu datang. Pak Mus tak banyak cakap. Dia berpusing-pusing sekitar rumah. Sehingga dia masuk ke dalam bilik di mana Hani terbaring. Hani sedang tidur semasa tu. Pak Mus lihat Hani. Dia meminta izin dengan Fuad untuk melakukan sesuatu. Fuad benarkan. Pak Mus baca sesuatu dan tiba-tiba Hani yang tak boleh bergerak, tiba-tiba dia duduk dan pandang tajam ke arah Pak Mus.

“Apa kau buat di sini! Kau tak di jemput! Balik! Ni tempat aku! Balik!”. -kata Hani tapi suaranya dah ubah. Suaranya lebih garing. Macam laki.

“Fuad. Kau ambil kan aku air putih.” -kata Pak Mus. Fuad pun ke dapur ketakutan. Tapi dalam ketakutan itu Fuad tuang air ke dalam bekas. Fuad dengar isterinya menjerit dan mengilai. Fuad balik dengan gesa ke bilik. Pak Mus sedang membaca sesuatu. Hani masih menjerit dan mengilai.

“Kau nampak tak apa di bawah katil kau?” -kata Pak Mus sambil tunjuk ke bawah katil.

“Nampak apa?” -kata Fuad. Di bawah katil tu cuma ada kotak-kotak barang-barang tak pakai Fuad.

IKLAN

Pak Mus sambung “Ada sesiapa datang ke rumah ini? Masuk bilik ni?” -kata Pak Mus.

“Saudara mara. Makcik. Pakcik saya” -kata Fuad.

“Aku bukan nak kata apa-apa, tapi ada yang masuk ke dalam bilik ini tidak bertangan kosong”- kata Pak Mus.

“Maksud Pak Mus?” -Fuad seperti tak faham.

IKLAN

“Kau tahu tak apa ada di bawah katil kamu?” -kata Pak Mus.

Hani toleh ke arah Fuad. Dengan matanya yang tajam dan senyuman sinis jawab dengan suara garing, “Ada tujuh pocong”.

Pak Mus menaip sesuatu di handphone dan dia terus sambung baca. Hani terus menjerit dan mengilai.

IKLAN

Tiga jam sudah berlalu. Tiba-tiba muncul kawan Pak Mus. Dia dah mula penat. Dia minta kawannya bantu. Kawannya sambung membaca. Pak Mus keluar dari bilik dan memberitahu Fuad bahawa ini akan mengambil masa. Selagi pocong-pocong itu tidak keluar dari bilik, ia akan bahayakan Hani. Selagi itu Hani tidak akan pulih.

Selepas Pak Mus minum segelas air, dia sambung. Pak Mus dan kawannya sambung baca sesuatu. Hani semakin mengila. Menjerit dia semakin kuat. Tiba-tiba Hani melompat ke arah mereka. Fuad dan kawan Pak Mus di minta pegang badan Hani. Pak Mus dan kawannya sambung baca. Tangan Hani terlepas. Dia cakar muku Fuad. Fuad terlepas genggaman. Kaki Hani sempat tendang kawan Pak Mus. Terjatuh. Hani cuba menikam Pak Mus, Fuad sempat tarik kaki Hani. Mereka dapat kawal Hani semula.

Mereka sambung baca. Tidak lama kemudian Hani beransur pulih. Hani menangis. “Abang. Tolong saya bang. Saya tak larat lagi.”

Fuad sedih melihat keadaan isterinya. Pak Mus memberitahu sekarang dia dah pulih. Tapi Hani belum sihat habis. Pak Mus berjanji akan datang semula untuk ubat Hani.

Fuad tanya apa yang dia boleh buat. Pak Mus suruh mereka rehat. Walaupun Fuad buang benda tu dari rumah ni, makhluk itu masih akan datang. Dia dah suka dengan Hani. Pak Mus pun beredar. Fuad melihat isteriny dan air mataNYA mengalir melihat keadaan isterinya

Seram ke idok?

Seram Meter: 3.8 / 5. Meremangmers: 5

Tiada lagi Seram Meter

Kalau cerita ni best...

Follow kami di media social!